Hari ke-3 di tahun 2009


Sedar tak sedar, hari dah masuk hari ke-3 di tahun baru, 2009. Apa agenda menarik bagi tahun baru ni? Aku bertanya kepada diriku sendiri apa yang telah aku capai sepanjang tahun lalu. Yang pasti masih terdapat beberapa agenda utama 2008 yang harus dilaksanakan pada tahun 2009. hu. hu.




Keterangan Gambar: Lokasi: Nyhavn, Copenhagen




Ringkasan hidupku untuk tahun 2008:

Keluarga : Syukur kepada Allah - Tuhan Sekalian Alam - kerana menganugerahkan rezeki kesihatan
dankesejahteraan kepada diri ku dan keluarga. Sememangnya keluarga dan kesihatan
adalah nikmat yang tidak terhingga;

Kerjaya : Perjalanan kerjaya ku masih lagi panjang. Masih banyak onak dan duri. Sepanjang 2008
menyaksikan aku terlalu banyak "ups and downs" kat ofis ni. hu hu. Namun, aku berjaya
mengharungi, terima kasih kepada sokongan moral daripada keluarga, rakan sejawat, dan
rakan-rakan sekeliling;

Persahabatan : Sepanjang tahun 2008, aku banyak mendapat kawan baru, kembali berhubung dengan
kawan lama termasuklah kawan sekolah, universiti, tempat kerja, kawan maya dan
sebagainya. Memang bagus berkawan ramai. Dapat berkongsi pengalaman, cerita dan
sebagainya. Terima kasih kepada Friendster, Facebook, Tagged dsb segala macam
medium untuk bersosial di internet tu. Yang secara tidak langsung dapat kembali
mengeratkan hubungan; Namun, aku masih lagi mencari someone special, namun
rasanya semua 'special'. hehe

Perjalanan: Seperti biasa, hobi utama aku adalah berjalan menjelajah dunia. Expand my boundaries.
Tak kisah lah berjalan atas tugas rasmi atau pun 'leisure', dalam atau luar negara, yang
pasti aku suka berjalan, kerana dapat menghilangkan tekanan (walaupun kekadang tu
berjalan yang menyebabkan lagi banyak tekanan. Terima kasih juga kepada 'affordable
air travel' yg turut menyumbangkan kepada minat aku. ni. Secara keseluruhan, pada
tahun 2008, aku berjaya sampai ke beberapa destinasi baru dalam hidup aku di samping
menambahkan bilangan kali ke sesuatu destinasi. Antara kota yang sempat aku singgah
adalah:
(i) Stockholm, Sweden
(ii) Oslo, Norway
(iii) Copenhagen, Denmark
(iv) Manila, Philipines
(v) Ho Chi Minh, Vietnam
(vi) Singapore

Tidak dilupakan juga pada tahun 2008, aku berjaya sampai ke pulau idaman ku, Pulau
Perhentian. hu hu.

Ni kalau bercerita bab-bab berjalan-jalan, rasanya memang banyak aku boleh ceritakan.
Takut tak habis bila bercerita.he he.

Rasanya tu je kot yg boleh aku ringkaskan mengenai hidupku di tahun 2008. Memang banyak perkara yang ingin dikongsikan. Tak pe, kita buka buku baru.

Kiranya memang banyak lah "wish list" untuk tahun 2009 ni. haha.
Antara agenda utama dan harapan adalah seperti berikut:

(i) tahap kesihatan yang sempurna;
(ii) kebahagiaan keluarga, kawan dan sebagainya;
(iii) kerjaya dan kewangan yang terus stabil;
(iv) menambah bilangan kawan, kembali berjumpa ngan kawan2 yang dah bertahun tak jumpa;
(v) terus menjelajah pelusok bumi (ntah bila impian aku nk tgk Northern Lights 'in person' kat Tromso, Norway, akan tercapai, i'll go for it...);
(vi) menemui cinta;
(vii) memiliki SLR kamera, VAIO dan segala bagai gadgets yg canggih2 tu;
(viii) sambung belajar (alamak otak cam dah berkarat??? dah lama tak belek buku);

(ix) menyaksikan Australian Open di Melbourne, French Open di Roland Garros, Wimbledon di SW19, US Open di Flushing Meadows, tgk EPL di Old Trafford, Emirates, Stamford Bridges) - banyak nya,
"boleh capai ke ni"
(x) dapat menaiki A380...
dan macam-macam lagi lah...... Semoga berjumpa di lain entry