Mee Udang Kuala Sepetang dan Mee Rebus Ramli

31 Januari 2010 (Ahad)

Cuti hujung minggu diisi dengan aktiviti jalan-jalan cari makan. Desetinasi kali ini adalah Kuala Sepetang yg terletak kira-kira 2okm dari Taiping.
Awal2 pagi aku ke Puduraya dan berjaya mendapatkan bas jam 10 pagi untuk ke Taiping. Sampai di taiping jam 2 petang, terus aku mendapatkan teksi dan minta dihantar ke Mee Udang Banjir Mak Teh yg terletak 2 km sebelum pekan Kuala Sepetang.

Wah, sampai je kat warung ni, kelihatan ramai gak orang yg kebanyakan dari luar perak (berdasarkan plat kenderaan yang parkir di situ). Lepas je maka mee udang (yang berharga RM10, dengan udang fresh yg banyak, agak berbaloi juga, sbeenarnya ada je menu lain kat sini, seperti nasi udang dan sebagainya) Tapi mee udang menjadi pilihan mentelaah lagi ianya mendapat publisiti meluas dalam tv3 suatu ketika dulu.

Lepas makan, aku melawat seketika ke pekan Kuala Sepetang tu. Dari situ, aku ke taman tasik taiping untuk menikmati suasana petang yang mendamaikan. Aku suka permandangan di sini.

Hilang penat, aku menaiki bas ke Ipoh. Sampai je di Ipoh, aku mendapatkan teksi dan minta di bawa ke mee rebus ramli yang terletak kt jubilee kt tengah bandaraya ipoh tu. Tapi jalan sesak kerana ada sambutan Thaipusam. Maka, driver teksi tu bawa aku pergi makan mee rebus ramli yang terletak di section 18, pengkalan dekat Tesco. Wah rasa mee rebus ni masih seperti dulu (walau sedikit komersial), tatarias mee rebus ini makin menarik, lokasi serta susun atur restorannya amat selesa.
Apa lagi kalau anda semua ke Ipoh, singgah lag di sini.


Itu je catatan perjalanan jalan2 cari makan minggu ini.

Semoga bertemu di episod akan datang.

:)