Pengalaman Baru

Setelah hampir 10 hari berkelana di bumi yang tidak pernah aku sampai, akhirnya aku pulang ke Malaysia dengan pelbagai pengalaman, pengetahuan serta kenangan yang baru. Pengalaman manis dan pahit (tak banyak lah kot) telah mengajarkan bermacam2 tafsiran yang sukar ditulis dalam bentuk ayat yang puitis.

Sememangnya perjalanan aku kali ini memang tak dirancang dan diduga. Syukur kepada Allah S.W.T kerana dengan limpah dan kurnia-Nya, aku dapat menjejakkan kaki ke bumi Mekah (serta bumi/tanah2 lain di Middle East ini) pada kali ini. Di samping itu juga, dengan izin-Nya, perjalanan aku yang penuh dengan dugaan dapat dilaksanakan dengan jayanya.

Bumi Sana'a, Cairo, Jeddah dan Mekah telah meninggalkan seribu kenangan buat diriku. Insya-Allah, aku akan berkunjung lagi ke bumi ini, dengan izin Allah S.W.T. Moga rezeki terus berkekalan dan berpanjangan.

*tamat*
Entri berikutnya adalah kembali kepada kehidupan aku sebagai "explorer", kini di bumi Malaysia, bumi bertuah.