Pulau Pangkor

26 - 27 September 2009

1. Dah lama tidak ke Pangkor.

2. Kali ini aku menginap di Lumut, kerana di pangkor, malam nya amat membosankan. Lagi pun, Lumut sekarang dh ada waterfront yang meriah pada waktu malam (siap layang tgk orang berkaraoke lagu raya lagi, he he).

3. Aku buat 'daytrip' ke Pangkor, pergi pagi dan beberapa jam lepas tu balik semula ke Lumut.

4. Feri ke Pangkor masih sama seperti yang pernah aku naik beberapa tahun dulu.

5. Sebenarnya Pangkor ni takde aper pun, he he. Saje je aku ke pulau ni nk mandi laut.

6. Sampai di jeti Pangkor, aku sewa motorsikal. hhhmm, not bad RM15 utk 3 jam (lebih daripada cukup utk aku rempit ronda satu pangkor). Yang aku suka ttg pangkor adalah jalan dia yg eksotik, sempit dan berliku-liku (odw ke teluk dalam), best untuk rempit.

7. Pekan Pangkor makin moden, banyak bangunan baru naik. Bazar dia makin meriah.

8. Aku pusing2 pulau dan mandi laut kat pantai peranginan pangkor kt pasir bongak dan teluk nipah tu. hu hu. Terbakar aku mandi dibawah cahaya mentari.

9. Puas di Pangkor, aku kembali semula ke Lumut.

10.Mungkin di masa akan datang aku perlu datang ke Pangkor Laut pula.