Bersiar-siar di Kota Kinabalu

Tarikh: 4 -6 September 2009

Apa yang telah aku lakukan di dalam kunjungan singkat ke Kota Kinabalu kali ini bagi memanfaatkan masa yang ada.

1. Mengunjungi One Borneo, hypermall terbesar di Borneo. Sempat juga aku menonton wayang dan berbuka puasa di sini. Cakap mengenai berbuka puasa, suka aku bila dapat berbuka kt satu restoran seafood yang ada dlm One borneo ini, RM21 untuk buffet seafood. Not bad.

2. Bersiar-siar dambil menikmati permandangan di Teluk Likas. Berjalan-jalan dan menikmati udara laut di sekitar Waterfront.

3. Membeli-belah di Pasar Filipina. Tapi kali ini aku tak membeli belah sakan pun kat pasar ini, walaupun dalam mood nk beraya kan. Mungkin dh selalu sangat ke pasar ini, jadi aku rasa barangnya pun sama je. Cuma, aku suka melihat gelagat orang ramai di pasar ini. Meriah.

4. Mencari makanan untuk bersahur di sekitar ruang medan selera (bulan puasa ini penuh dengan gerai yang menjual macam-macam jenis juadah) sungguh menyeronokkan. Kelihatan makanan laut yg di - grill seperti udang, sotong, ketam, ikan dan lobster, wow, semuanya besar-besar dan harga berpatutan. Yang pasti aku suka makan makanan laut di K.K ini.

5. Masa juga diisi dengan mengunjungi pasar malam di sepanjang jalan (di belakang Le Meridien). Nampaknya kalau siang, pasar filipina tu meriah, kala malam, kawasan ini pula yang meriah. Banyak hasil-hasil kraftangan yang dijual termasuklah mutiara, kristal dan sebagainya.

6. Naik ke bukit bendera dan menikmati permandangan kota kinabalu. Menarik permandangan dari atas bukit ini.