Lagi Di Terengganu

Aku umpama pelancong di negeri ku sendiri.

Buat pertama kalinya aku berkesempatan ke Masjid Terapung di Kuala Ibai ini. Memang dah lain kawasan ini, dulu selalu tengok dari jalan raya sahaja apabila pulang ke Kuala Terengganu.
Wah, suasana area masjid ni sungguh meriah, siap ada tempat makan dan gerai cenderamata.
(Ke, aku yg blurr kerana tak pernah sampai di sini, hahaha).

Tapi memang seronok bila dapat melihat macam2 ragam di sini.


Apa lagi yang menarik di Terengganu ketika ini,??? Terengganu ada tarikan baru??? Nampaknya dalam tempoh beberapa hari ini, negeriku agak panas dengan tarikan terbaru iaitu runtuhan bumbung stadium itu. Aku berkesempatan untuk melihat dengan lebih dekat kesan bumbung itu. Wah, nampaknya ramai jugak orang melepak dan bersiar-siar di sekitar kawasan stadium tersebut. Ramai juga yang mengabadikan kenangan dengan bergambar di sini. Termasuklah aku. hehehe.

Harap2 isu ini dapat diselesaikan oleh pihak berwajib.


Lagi di Terengganu, kesempatan juga diisi dengan menyusur sisir pantai Teluk Ketapang dekat dengan lapangan terbang tu. Wah, banyak nya perubahan kat sini, ianya menjadi tempat orang ramai bersiar-siar sambil menyedut udara pantai. He he.



Terengganu, negeri cantik budaya menarik........................