Gema dan Rasa, DFP @ KLCC


Tarikh : 4 Mac 2009
Tempat: DFP, KLCC
Masa: 2030hrs

--------------------------------

Malam tadi, aku bersama beberapa kawan baik, Chaer, Kamilah, Le'an, dan Lee berkesempatan meluangkan masa ke Dewan Filharmonik Petronas @ KLCC untuk menyaksikan pertunjukan Gema & Rasa.

Gema dan Rasa ini merupakan pertunjukan tarian, nyanyian, deklamasi yang dijayakan oleh Petronas Performing Arts Group. Persembahannya yg dibawakan meliputi gerak tari baru yang dikembangkan secara kreatif daripada gema rentak Melayu asli, inang, joget, greak etnik Borneo, India Klasik dan sentuhan 'oriental' tari Cina dengan iringan muzik komposisi baru daripada komposer PPAG.

Secara keseluruhannya, persembahan ini menghiburkan, di tambah lagi tempat (DFP) itu sendiri yang memang ada klass. Persembahan malam tadi ditonton hampir penuh keseluruhan DFP tu. Teringat pada sajak pembukaan persembahan tu, yang bait-bait nya lebih kurang berbunyi " dalam gema ada rasa, dalam rasa ada gema, bila bergema, maka lahirlah rasa....."

#selesai persembahan, kami bersiar-siar sekitar suria KLCC yang dah nak tutup, bergambar dan sebagainya, dan kemudian terus menikmati makan malam di nasi lemak antarabangsa, kampung baru.