Melaka

Melaka


Rasanya sudah agak lama tidak berkesempatan untuk bercuti di Melaka. Sabtu lalu, aku berpeluang ke Melaka. Kebetulan, hujung minggu lalu, Karnival Jomheboh TV3 tu diadakan di MITC Melaka. Maka, alang-alang berada di Melaka, aku dan beberapa rakan sempatlah jalan2 sekitar Jomheboh tu. Rasanya dah berkurun (semenjak zaman belajar), tidak melibatkan diri (mengunjungi), carnival sebegini.


Sekitar Jomheboh tu sempatlah menziarah gerai2 yang ada, melihat gelagat artis/personaliti TV3 yang beramai-ramai di MITC ni. Macam-macamlah persembahan yang ada disetiap gerai, yang pasti setiap gerai banyak gunakan artis/personality bagi rancangan2 tertentu untuk menarik perhatian pengunjung ke gerai mereka.


Selain ke Jomheboh, kesempatan ke Melaka kali ni diisi dengan bersiar-siar sekita kota Melaka (bandaraya bersejarah,). Sempat lah meninjau keadaan Melaka pada masa ini yang sudah jauh berbeza, terutamanya setelah mendapat pengikiktirafan UNESCO-World Heritage Site tu. Sungai Melaka pun semakin bersih, Bandar dan tempat tumpuan pelancong semakin ceria.


Yang pasti, kunjungan ke Melaka kali ini tidak dilepaskan dengan menikmati makanan laut di Perkampungan Ikan Bakar Terapung di Umbai. MMM, banyak jugaklah makan makanan laut malam tu. Hehe.


Kesimpulannya, kunjungan ke Melaka kali ini amat bermakna dan berkualiti pada aku kerana agak berminggu lah jugak tak kuar jalan-jalan.


p/s: gambar akan dimuatnaik kemudian