Pantai Teluk Chempedak, Kuantan dan Jom Heboh


Awal pagi ahad, 29 Mac ini aku berkesempatan untuk menjalankan aktiviti kegemaran aku iaitu berenang-renang di Pantai. Pantai yang menjadi pilihan kali ini adalah Pantai Teluk Chempedak, Pahang. Wah, dalam jam 8.00 pagi aku dah terdampar kat pantai ini. Meriah, oleh kerana hujung minggu kot, orang dah macam agak ramai.






Tanpa membuang masa dan sementara cuaca belum sepanas-panas nya, aku memulakan misi aku, mandi laut dan tak dilupa bergambar-gambar. Ha ha. Mujur laut kat T.C ni tak bergelora sangat, kerana biasanya Mac masih lagi bergelora.

Hampir 2 jam setengah bercanda di Pantai T.C. ni, aku kembali semula ke Kuantan. Wah, jalan raya di sekitar kuantan mula sesak. Rupanya ada Jom Heboh hari ni di MPK2 tu. Setelah pusing2 sekitar Kuantan (untuk rekod , tahun ni dah 2 kali aku ke Kuantan (Sg. lembing dan T.Chini), maka tak banyak sangatlah benda yang aku nk tgk, sekadar pusing2 bandar kuantan yg agak tenang di hari minggu).

Sambil menunggu perjalanan pulang ke Kajang, aku pun menghabiskan sisa masa yang ada dengan berkeliaran di Jom Heboh (yg dibuat di tengah panas terik). hu hu.
Yang pasti aku suka ke Kuantan ni, makan dia murah dan sedap (mmm, Terengganu pun sama).
Penat dan puas, aku berangkat pulang dengan minda kembali agak berserabut setelah tenang kerana esok adalah Isnin, kerja dan kerja dan kerja lagi.............)


OKlah, bertemu di ZooM akan datang.